top of page

Prima Comunitate

Strategia noastră educațională

La Kidz Distrikt, credem că potențialul fiecărui copil este unic și nu poate fi limitat la o singură metodă educațională. De aceea, am creat o strategie educativă integrată, care combină mai multe abordări complementare pentru a susține dezvoltarea armonioasă a copiilor.

Ne dorim să construim o experiență educațională care pune accent pe relațiile autentice, sentimentul de apartenență și un mediu de învățare adaptat nevoilor copiilor. Trăirile din copilărie modelează adultul de mâine – de aceea, susținem un proces educațional care respectă ritmul fiecărui copil și îl încurajează să devină cea mai bună versiune a sa.

Modelele care ne inspiră

Am construit punți între concepte moderne și validate științific, aplicând o strategie educativă care include:

strategia-montessori.jpg

Pedagogia
Montessori

Metoda Montessori promovează învățarea autonomă, în ritmul propriu al copilului. Mediul este organizat astfel încât să încurajeze explorarea, autonomia și responsabilitatea. Educatorul are rol de ghid, nu de instructor, încurajând copilul să devină protagonistul propriei dezvoltări.

Drawing Together

Analiza
Tranzacțională (AT)

Este o teorie a personalității și comportamentului social care ne ajută să înțelegem interacțiunile dintre oameni. În educație, AT oferă un cadru de prevenție și susținere a dezvoltării sănătoase, atât emoțional cât și relațional.

cercul-sigurantei.jpg

Cercul Siguranței și Cercul Siguranței Classroom

Aceste protocoale internaționale sunt bazate pe teoria atașamentului și oferă un cadru sigur în care copilul se simte înțeles, protejat și susținut emoțional. Astfel, curiozitatea și dorința de explorare pot înflori natural.

Direcții de dezvoltare

(antepreșcolar & preșcolar)

Dezvoltare fizică și independență funcțională

Motricitate grosieră și fină, dezvoltare senzorială, autonomie personală și igienă

Dezvoltarea limbajului
și comunicării

Premisele citirii și scrierii, vocabular, exprimare verbală

Dezvoltare
socio-emoțională

Conștientizarea emoțiilor, reglarea emoțională, empatie, relaționare

Capacități și atitudini
în învățare

Curiozitate, perseverență, inițiativă, creativitate

Principii care ne ghidează

Credem, asemenea educatorului și filosofului Parker J. Palmer, că spațiul de învățare nu se referă doar la mobilier sau decor – ci la atmosfera relațională și emoțională în care copilul evoluează.
Astfel, urmărim:

Un spațiu sigur fizic și emoțional, care încurajează independența, explorarea și cooperarea.

Relații autentice între copii și educatori, bazate pe atașament sigur și încredere reciprocă.

Un cadru colaborativ, în care sunt ascultate atât vocea individuală a copilului, cât și dinamica grupului.

bottom of page